lördag 29 september 2012

Idag började jag med chippning. Det blev små försiktiga duttar av Alcad2 white aluminium med tunn pensel. Sedan målade jag över det som blev för grovt eller för mycket med svart humbrol. På så sätt fick jag lite bättringsmålade ytor. Det finns en hel del bra bilder på Guineakärrorna och på många håller de på med bättringsmålning så det kändes helt rätt. Sen var det dags för wash.
Det är inte lätt att washa en svart kärra så det blir någon effekt. En del har jag sett lägger en ljus wash för kontrasten, men det känns inte så realistiskt tycker jag. Efter en normal wash med enbart svart oljefärg som inte gav något alls, la jag en riktigt tjock wash som fick torka in. Efter det ett lager matt lack och så en massa vädring. Nu är det bara landningsställ och lite detaljer på dörrarna - och propellern, den har jag inte ens byggt än.  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar