lördag 13 april 2013

Dubbelbygge på gång

Så har det gått en hektisk vecka sedan jag kom hem från 08 Open i Stockholm. Har inte ens haft tid att titta igenom mina inköp. Fick med mig ett par plaketter denna gång också.  En hedersutmärkelse för Ki-61:an och en särskild hedersutmärkelse för min D.520. Bäst gick det alltså för modellen jag inte ens tänkte bemöda mig med att ta med. Så kan det gå.

Det var en riktigt trevlig helg och många fina och inspirerande byggen har man fått spana in. Det kliar ordentligt i fingrarna nu så det är väl bara att börja
Strax innan Open började jag på en B-Mustang som skull bli den första och enda P-51B som flög i svensk tjänst i någon av dess skepnader. Jag har haft lite svårt att bestämma mig för vilken. Så fick jag ett knasryck och köpte en likadan modell till så kan jag åtminstone bygga två olika. Vi får se vilka det blir. Tanken är att inte överdriva med detaljer heller. Vi får se hur det går.


2 kommentarer:

  1. Nu är du så snäll och tar med dig ALLT i fortsättningen, dina modeller var skitsnygga! D.520 gillade jag mycket (jag dömde i den klassen), din Ki-61 var grym men den mötte ju en del motstånd också, det var ingen nådig tävlingsklass :-) ! För övrigt var det kul att träffas på riktigt och inte bara på nätet!

    Hälsningar

    Magnus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte 7 modeller var mycket nog :-) Dina små kärror var inte dumma de heller. Fw:n var en klar favorit med de små men rena detaljerna.
      Att ha den polske tandläkaren med hans fantastiska Zero i samma klass var ju både kul och inte. Jag ska nog köpa en tandläkarborr jag också.

      Radera