söndag 9 juni 2013

Tunnor som kickstart

Då var nationaldagen över och plötsligt har jag fått min fritid tillbaka efter några månader av slit. Ki44 var lite seg att komma igång med så jag bryter in med två J29-R Tunnor i 1:72 från Revell. När jag byggde två av dessa och målade i fantasimöster till Whif-temat på 08 Open i våras tänkte jag att man nog skulle kasta ihop en metallren och en FN-kärra  som sällskap till de andra i vitrinen. Så får det bli nu. Modellen är inte mycket att hurra för, så det får bli en strikt OOB (out of the box) denna gång. Inte ens hjulbrunnarna ska kortas, även om det är enkelt. Snabbt ska det gå.


Piloterna ska vara på plats för ovanlighetens skull. Inget överdrivet jobb på dom heller.



2 kommentarer:

  1. Här var det minsann inte tunnsått med Tunnor.:-)
    Pappa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ordvitsandet sitter i hör jag ;-)
      Daniel

      Radera