söndag 18 augusti 2013

Lite rött...

Ikväll har det hänt mycket. Interiören i hjulhus och klaffar har fått sin typiskt japanska blågrönmetallic färg. Den gula identifikationsmärkningen på vingarna är målad och propellern likaså. Kvällens mest spännande målning blev ändå de röda rundlarna. Jag skar dom för hand och det funkade riktigt bra.

Det skulle bli bökigt att måla allt rött samtidigt, så jag börjar med det svåraste och det är rundlarna.

En bas av svart och vitt.

Visst fanns det ojämnheter i mina handskurna rundlar, men det löser man genom att lägga slitaget på rätt ställen.

Tamiya har en kulör för den här blågröna skyddsfärgen. Jag tog några droppar gul i så den blev lite grönare.

Visst blev det riktigt bra det här :-)

Propellern blev sisådär. Jag resonerade som så att hela propellern borde målats rödbrun först och sedan har mittkåpan målats gul. Därav det bruna i slitaget. Tyvärr kan det uppfattas som rost och det är ju helt fel. Den får nog en ommålning senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar