torsdag 2 oktober 2014

Gör om, gör rätt

Nu har jag småpillat i några dagar och det är väl dags att visa världen mina framsteg, även om de är små och innehåller något snedsteg och ett steg tillbaka.

Efter att ha hittat bra bilder på antennfästet på en schweizisk 109E gjorde jag en ny rund öppning och en isolator eller vad det nu är där antennen går in. Den bakre runda luckan syntes tydligt även den på bilden. Tyvärr verkar det bara vara just den 109:an som ser ut så. det normala verkar vara att den bakre luckan används och den främre finns inte alls. Surt!

Eftersom jag själv kommer vara min största kritiker i det här fallet, är det väl bara att göra en ny på rätt ställe och spacla igen den gamla. Tja, det går ju fortare andra gången.

Tidigare i veckan har jag fixat med plåtkanten över avgasutblåsen och lite runtomkring.

Antennfästet baktill tillverkade jag av en bit från en aluminiumburk. Den borde vara stark nog att hålla hela bygget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar