söndag 29 april 2012

Dags för nytt projekt

Så har det dykt upp en ny pärla på byggbordet, denna gång marin och amerikansk. En F6F-3 Hellcat från Eduard. Instinktivt funderade jag på en märkning från VF-27 på USS Princeton men ett ilsket grinande ansikte i fronten. Piloten Dick Stambook hittade jag inte mycket info om och planet följde Princeton i djupet efter en brand orsakad av japanska bomber (besättningen evakuerades). Men sedan bestämde jag mig för en annan märkning. Vit 19 från VF-6 USS Intrepid flugen av Alexander Vraciu, ett verkligt ess. Det roliga är att han lever än idag 93 år gammal. Honom och planet fanns det mycket mer info om, så jag bestämde mig för den versionen istället.

Så här glad är man när man sänkt sin sjätte japan.
En fin illustration av vit 19 in action.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar