måndag 9 april 2012

Hur grön är den?

En ständig fråga är vilken färgton man ska använda. Särskilt när det gäller kamouflage i flera färger. Jag brukar titta runt på så mycket bilder jag kan och sedan försöker jag få till den färg som känns hyggligt rätt utifrån hur jag uppfattar att planet ska se ut. Att hålla upp och jämföra mot färgprover är ingen ide. Man blir bara förvirrad. Det är svårt nog att bara få färgen på plats. Så här blev det till sist:

Först maskeringen. Till det här tidiga tyska schemat använder jag skarp maskering med vanlig maskeringstejp. Det gäller att tänka rätt.

Att ta av all maskering är smått magiskt. Åtminstone när man lyckats bra. Det svåra var att behålla djupet i det mörka. Det blev bra direkt och jag behövde inte eftermåla något. Den fula kanten runt hajmunnen fick jag bort också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar