lördag 16 juni 2012

Dagens målning

Nu har jag ångan uppe så här kommer mer målarbilder. Jag har provat lite för mig ny teknik. Jag tycker det är snyggt när panelerna har lite olika ton. Mest har jag sett det användas på metallrena plan och på sådana brukar det vara tydligast i verkligheten också. Men många målade kärror verkar få den effekten också. Det kan bero på bättringsmålning, bytta plåtar eller rent slitage.


Maskning för att skapa skillnad i plåtar.

Här syns resultatet. Inte klart än. Här syns slitaget på vingen bra. Tror inte den var så här sliten i verkligheten, men nu blev det så. På de flest bilder jag sett så har Alexander Vraciu sprungit runt på högra vingen så den har fått mest nötning.

Här är det klart och den har fått ett lager med Johnsons klar golvpolish inför dekalerna.

Undersidan ser ganska grå ut på bilden men ser mer vit ut i verkligheten, vilket den ska göra också.


2 kommentarer:

  1. Trevlig finish! Ge järnet, jag gillar vädrat!
    Hälsningar

    Magnus

    SvaraRadera
  2. Hehe.. jag med. Min ojämna klarlack hjälper nog till med den vädrade känslan. Som tur är så blir dekalerna riktigt bra trots det. Sitter med det just nu. Det blir en utmaning att få dom i samma vädrade skick.

    SvaraRadera