söndag 5 augusti 2012

Lite mer färg

Jag bestämde mig för att ersätt de röda linjerna i dekalarket med maskning och målning, mest för att jag ändå skulle fylla sprutan med rött till nosen och raka linjer är ju lätta att maska. Efter resonemanget om dekaler med magnusf tidigare tänkte jag ändå prova dekaler på vingtankarna, åtminstone som test. Jag hade väl inte så höga förhoppningar eftersom ytorna är så konvexa, men den tunna svarta linjen runtom är svår att få till med maskning, så jag gav det ett försök. Det sket sig tyvärr så jag maskar upp för att måla imorgon.
Kanske jag till och med tar hem lite Microset och Microsol och testar. Har varit på väg ett par gånger, men det har alltid funnits något roligare att köpa :-) Så här såg det ut innan dekalförsöken.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar