tisdag 27 november 2012

Vad blir det härnäst?

Jag var byggmöte i söndags och då började jag plocka lite med min Dewoitine D.520. Den hade jag tänkt som ett försök att sänka ribban lite och bygga nästan OOB. Vi får väl se hur det går.
Men så dök det upp en Stockholmare som lockade med ett sidospår. Inför tävlingen som IPMS Stockholm arrangerar nästa vår är temaklassen What if... tunnan. Det går ungefär ut på att bygga en tunnan i aldrig tidigare skådad form, allt från annorlunda märkning till galna konverteringar. Så nu ligger en påse Heller-tunna på arbetsbordet och lockar. Dessutom passade jag på att köpa ett ark av Robert Bergvalls utomordentliga dekaler för svenska Mustanger (i 1:48), så nu blir det jakt på lämplig modell att sätta dom på. Trion med japanska kärror från Hasegawa får nog vänta lite.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar