söndag 30 juni 2013

En dag i modellbyggets tecken

Vilken lördag! Idag har jag hunnit med ett besök på Grevens Glue Galore. Mycket trevlig tillställning även om det var mest bilar och inte så mycket flyg och militärt. Men till Borensberg är det ju inte långt från mig så det var ingen ansträngning att ta sig dit. Jag passade på att handla några äldre modeller av svenskt i 1:72 som jag kan klämma in som snabbyggen mellan 1:48 projekten tänkte jag.

Väl hemma möblerade jag om hela bygghörnan ordentligt. Skrivbord byggdes om och datorer flyttades. Nu blir det mysigt att bygga i sommar. Kvällen avslutades med ett lager klarlack på Tojo-inredningen och sedan byggde jag lite på motorn. På med lite plasticardbitar, koppartråd och så tog jag upp hål för tändkablarna som blir morgondagens pyssel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar