söndag 7 juli 2013

Sekunder från surdeg

Ja idag var det inte långt ifrån att jag tröttnade och byggde något annat. De senaste tre kvällarna har jag grottat ner mig i detaljer som jag nästan ångrade, men bara nästan.

"Gälarna" på motorkåpan sågades upp och stukades till efter att kanterna slipats tunna.

Avgasdelarna målades och vädrades lite. Det blir mer vädring på dom senare.



Nu börjar dumheterna på allvar. De här små ventilerna hade ett flensliknande mönster. De borrade jag upp i ett svagt ögonblick.
Sedan limmade jag 0,13 mm styren med lite tjockare distanser.

Den biten delades i två delar och slipades till rätt form för hålet.
Här har de nya flensarna limmats på plats och distanserna kapats bort. Här syns även två likadana, något större ventiler som också borrats upp. De har däremot inte fått tillbaka sina flens. De är utkast från kulsprutorna och ska vara öppna på modellen. Inuti limmades ett par bitar som ska föreställa kulsprutorna.


2 kommentarer:

  1. Hang in there! Slutresultatet är säkert värt arbetet, det finns så mycket bra modeller som byggs nu för tiden så det där lilla extra kan ge bra utdelning!

    Hälsningar

    Magnus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du har väl rätt i det. Det är faktiskt ganska kul under själva processen också.

      /Daniel

      Radera