lördag 1 mars 2014

Här kommer en liten uppdatering från J22-bygget. Det går sakta men säkert framåt. Sittbrunnen bjuder på en del bryderier. Den är ganska rymlig, åtminstone i modellen. Innanför ytterväggarna ska det sitta en ram som finns med i Marivox sena upplaga i forma av fotoets. Det tråkiga är att de är platta så förmodligen bygger jag något eget. För att kunna passa in allt så bestämde jag mig för att limma ihop kroppshalvorna först och sedan montera allt underifrån, med botten som sista del.

För att kunna sätta in botten efteråt måste den långa kanten som håller golvet bort.

Ett par nya anhåll på plats.


Här kommer nästa utmaning. När jag tänker på J22:ans cockpit så är det den tältliknande kanvas-pyramiden som är det typiska för modellen. Även om huven är ganska grov så kommer den nog att synas en del och den trista delen som kommer med i byggsatsen är inget vidare. Alltså var det dags för lite scratchbygge igen. 
Någon har lämnat tältet lätt på glänt i J22:a på FVM.
På glänt får också mitt lilla tält vara.

Andra sidan ser ut så här när den fått färg.

Här är den lätt vädrad och provar sin rätta plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar