måndag 28 juli 2014

Raskt på nästa nattfjäril

Dags att sätta fart med nästa projekt. Den här gången ska jag tillåta mig att gå loss med lite lustfylld detaljering. Det blir en Bf109E Nattjakt som har väntat i hyllan ett tag.

Här har vi ask och innehåll.

Inte en av Hasegawas bättre gjutningar. Den här kulsprutan åker väck direkt.

Sporrhjulet som sitter direkt på ena kroppshalvan kommer heller inte hålla genom hela bygget. Bättre att ta bort det kontrollerat.

Inga vidare roderpedaler för att vara 1/48.

Jag gör nya i plasticard. Först noggranna nålstick...

...och sedan lite borrning. Ska skaffa mig stansverktyg så småningom, men det här får duga nu.

Så här får den sitta. Det ska till en bygel och kanske en liten kant runt pedalen om jag får lust.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar