söndag 5 oktober 2014

Två projekt i projektet

Just nu koncentrerar jag mig på att få huvdelarna maskade och på plats. Här testar jag en ny idé jag fick. Den öppna huven kommer att se tråkig ut om jag bara målar den från utsidan. Här tänkte jag att jag skulle göra lite detaljering på insidan. Jag tänkte använda målade remsor av aluminiumtejp. Men först testar jag metoden i den främre huvdelen där det inte kommer synas så bra.

Den andra detaljen jag klarat av idag är luftintaget som har rättats och piffats till lite.

Bakre delen av cockpit har förresten målats också.

Här har frontdelen fått lite nitar och alu-tejp på insidan.

Inifrån. Vet inte om jag tycker det blir så bra, men det är värt ett försök. På den öppna huven ska jag testa med tunn plasticard istället. Där är ju linjerna helt raka också.

Och så maskning på det.

Så här har Hasegawa tänkt. För långt bak säger jag.
Vi limmar den på tunn plasticard, skär runt och slipar.
Och Voila! Rätt placerad och lite snyggare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar