onsdag 14 januari 2015

En liten distraktion

Nu är B5N2:an klar och i väntan på bättre fotoljus i helgen så ger jag mig på en "mindre" utmaning.
Inspirerad av några andra byggare tänkte jag att jag skulle prova något i skala 1:144. Jag plockade åt mig en liten P-40E Warhawk från Revell i hyllan hos Sagoland. Ett av mina favoritflygplan, men som jag ännu inte byggt.

Först en liten bild från det avslutandet på "Kate", - antennlinor.

Det krävs en del planering för att göra sidoantennerna. Linan från kroppen får inte dra antennlinan sned. Samtidigt måste den ju vara så spänd som möjligt. Knivigt.

Och här är den lille rackaren.

Men vad är nu detta. Att skära bort avgasrören var väl dumt!

Antennmasten också? Den kunde ju ha överlevt bygget utan att gå av. (inte).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar