lördag 3 januari 2015

Måla! Måla! Måla!

Nu snurrar hjulen och här finns inget mer att tillägga än att visa lite bilder:

Rött och fint blir det.

Det gäller att kolla matchningen mot dekalerna. Denna gång målar jag inte rundlarna.

Svart regementsenlig motorkåpa.

Lite antihalk-ytor som preppas med vaselin så det blir lite slitage.

Lite slitage i form av chippning vill jag ha. Mest vid gång ytor och där vingarna viks tänkte jag.

Undertill målar jag lite för att slippa en knepig dekal.

Notera de dukklädda ytorna på höjdrodren bak. Enligt byggbeskrivningen ska de inte vara röda. Konstigt att man skulle låta bli att måla dom röda på undersidan. Mer jobb för ingen nytta kan tyckas. Även om jag inte riktigt tror på de så ser det faktiskt lite roligare ut, så det fick bli så.

Här torkar vi lite efter klarlackning.

Här är dekalerna på och får några omgångar med Micro Sol samtidigt som jag roar mig med motorn och huvdelarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar