fredag 17 juli 2015

På upploppet

Igår kväll var det dags för avtäckning av huvmaskeringen och nu återstår bara lite slutmontering av diverse detaljer samt lite bomblast som ska byggas och målas. Det sistnämnda brukar jag alltid glömma bort och så är de kvar till sist. Samtidigt är det trevligt att  ha den nästan färdiga modellen på byggbordet ett tag till innan den åker in i vitrinen.

Efter lite repor och slitage ska här målas gångytor.

Dekaler blev inte många kvar så det tog inte lång stund.

Hjulbrunnarna ser lite tråkiga ut. Under bygget har jag funderat på att smycka ut dom lite. Nu bestämde jag mig.

Några hål och lite trådar av olika slag så blev det så här. Kanske inte exakt korrekt. Dåligt med referensbilder finns och det ser dessutom olika ut. Dessutom verkar inte Hasegawas tolkning vara rätt heller, så det får bli lite fritt tolkat med inspiration från referenser.

Här ska huvmasken strax av. Svårt att få med vädringen vid motorn på bild, men det blev ganska bra.

Här är allt löst plock som ska monteras. Propellern fick bada i t-sprit en gång innan jag blev nöjd.

Så är masken av och... ve och fasa! Det ligger lite vita borrspån därinne. De har nog letat sig dit från borrningen i hjulbrunnarna. Som tur är har jag hålet för antennen öppet och det gick förvånansvärt lätt att pilla bort dom med en tunn koppartråd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar