lördag 18 juli 2015

Lite förmiddagspyssel

Har smugit ner i källaren i väntan på att gräset ska torka upp lite innan klippning. Då passar det på att limma hjulen så de får lite torktid.


Disksvampen var precis lagom hög för uppallning.

Fick en fråga om hur jag fick till rundlarna. Jag har moddat en cirkelskärare för att kunna skära så små cirklar som möjligt. Jag borrade ett nytt hål närmre kniven och i det sitter en halv synål. Den är lite längre än den ordinarie av två anledningar. dels för att jag inte velat ta bort den gamla, dels för att jag ska kunna sticka ner den en bit i skärmattan för bättre stabilitet. Cirklarna har jag skurit i en vinyl för skärplotter. Det är lite stadigare än maskeringstejp och hjälper till att hålla formen när man applicerar på modellen. Vet inte fabrikat på vinylen i nuläget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar